دوشیزه ی آشوب

شعر شدنت آغاز درد است...

دوشیزه ی آشوب

شعر شدنت آغاز درد است...

صفر و یک

 این روزها وقتی می خندم، بیشتر احساس می کنم که هیچ جوری به مادر و پدرم تعلّق ندارم.  

نه اینکه آنها بد باشند، حس می کنم که از یک عدمی به وجود آمده ام و خودم بزرگ شده ام.  

حس میکنم که در دنیایی از صفر و یک شناورم و مغزم، انبوهی از اطّلاعات و انباشتی از پیشگویی هاست.  

و بینِ این همه، هر از گاهی بارقه ای از آرزو یا اعجاز هم می درخشد و محو می شود.  

آدم هایی که گریه می کنند، آدم هایی که می ترسند، و آدم هایی که به شکم هایِ آماس کرده شان دست می کشند و با رضایتِ خاطر می خندند.  

همه می درخشند و در صفر و یک ها، در چرخشِ سرسام آورِ یک نیرویِ عنان گسیخته محو می شوند.  

سرم گیج می رود.  

حس می کنم مادر و پدرم را هم در همین چرخشِ بی امان از دست داده ام، و ریشه ام در همین چرخش هاست.  

صدایِ ترسِ آدم ها، صدایِ دعاهاشان و سکوت هایِ اجباری شان... همه می چرخد و محو می شود.  

فقط هر از گاهی آرام می گیرد و خودم را در زمینی روشن می بینم، زمینی که هم رنگِ آسمان است و نور است و به من حسّ امید می دهد، یا شاید حسّ ناشناخته ای که ...  

این روزها وقتی می خندم، احساس می کنم همه ی ثروتم را خرجِ یک اتّفاقِ ساده می کنم.  

همه ی ثروتِ باد آورده ای که خودم بر بادش می دهم و باد، دوباره برایم می آورد.  

دنیا پُر از صفر و یک و مملو از زمزمه ی یک پیش گوست که هیچ وقت به سؤالِ"نهایت کجاست؟" پاسخی نمی دهد.  

نمی دانم چه اهمیّتی دارد اگر بگویم زندگی برایم از تبش افتاده...  

حس می کنم در یک گوشه ی دنیا تمامِ انسان ها را در آغوش کشیده ام و بارها بخشیده ام، امّا هرگز چنین دهشی به من بازنگشته. شاید...  

پایانِ دنیا برایِ فقراست...  

فقیرانی که شاید من در جرگه ی آنان باشم که برایِ آزادی شان، به هلاکت خواهند رساند.

نظرات 2 + ارسال نظر
ساره چهارشنبه 23 بهمن 1392 ساعت 12:55 http://naardoone.mihanblog.com/

دنیایی که در یک گوشه اش تمامِ انسان ها را در آغوش کشیده باشی و بارها بخشیده باشی، بهترین جای کائات است... بی منت ببخش و تمنای بازگشت نداشته باش. دایره های مهربانی همیشه برقرارند. از هر دستی که آغاز شوند بالاخره به سویش باز می گردند

امیدوارم که همینطور باشه...

هدهد شنبه 19 بهمن 1392 ساعت 23:00

تو ثروتمندی چون به راحتی میتونی دیگران رو شاد کنی و لبخند رو هدیه کنی .به خاطر هدیه هات هزاران بار شکر و سپاس

کوچیکتیم رفیق جاااااااااااان!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد